sábado, 9 de agosto de 2008

La larga marcha

Llibre escrit sota el seudònim de Richard Backman (juntament amb 4 més, escrites totes del 1977 al 1984) a l'any 1979.
Fotografia de la edició que jo tinc, editorial Martínez Roca publicat al 1986.

El primer llibre d' Stephen King que vaig llegir. Un estiu (devia tenir 12 anys) remenant per la casa vaig trobar-l'ho en una estanteria del pis de dalt. Tenia pinta de ser molt vell i de no ser el típic llibre de Asimov o d'altres que el meu pare sol llegir. El vaig agafar i vaig mirar el revers. Em va agradar i vaig començar a llegir. No vaig poder parar fins que vaig acabar i vaig pensar: A mi això no m'havia passat mai llegint un llibre, i vaig descobrir el que es creava dins meu quan llegia un llibre d' Stephen King.

El llibre ens explica com 100 joves participen en una cursa on el guanyador tindrà fama, diners, i tot el que vulgui, però... els demés no arribaran mai a la meta.

S'ha de dir que tot i que el llibre em va impressionar i em va enganxar d'una manera escandalosa, semblaba fácil saber, desde un principi qui seria el guanyador.
Ens parla presentant-nos a un dels participants Garraty, després ens presenta a McVries, que serà un dels seus millors competidors i amics. Després tots els demés 98 participants ens els descobreix per explicar-nos la seva mort o com durant una estona corren al costat dels dos protagonistes.

2 comentarios:

Anna dijo...

és veritat, un gran llibre, i molt diferent del que normalment fa King (de fet, el va publicar amb pseudònim).

Palillo dijo...

si, va ser un encert que fos el primer.