martes, 30 de junio de 2009

Carnet de conduir A

Doncs he pensat que puc explicar una mica tot el que s'ha de fer per acabar conduint una moto de gran cilindrada, ja que d'aquí poc torna a canviar la llei i segurament molts potser voleu pujar a examen.

*******************************TEÒRIC****************************

Per començar, el que es evident, es que (apuntat o no a una autoescola) has de fer l'examen teòric. Hi ha dos possibilitats:

- Si tens la teòrica general (la de cotxe) només hauràs de fer l'específic de moto.

- Si no hauràs de fer dos exàmens, el general i l'específic.

Haig de recordar que en el general es poden fer fins a 3 errors i al específic 2.

Per preparar l'examen de test: Fes els 14 test que hi ha a la web de la DGT o a Todotest.com (son els mateixos) i son pràcticament les mateixes preguntes que surten al examen.

Has aprovat? SEGUIM DONCS!

************************PRÀCTIC - CIRCUIT************************

El següent que has de fer son les pràctiques i examen de circuit. Però ja no es aquell circuit liós del trèvol, ara es el que hi ha a la dreta.

Comences pels "preliminars" on has de fer un petit recorregut a peu amb la moto al costat, es a dir, serveix per medir si tens força per aguantar la moto. Jo que soc poca cosa us dic que no es gens difícil.

Deixes la moto a la sortida, t'hi puges i ja la pots engegar i començar el primer circuit.

B: hi ha unes plaques molt simpàtiques que no has de trepitjar (en les quals la majoria de gent, encara que sembli mentida, suspèn)

A: doncs començant per la dreta has de fer el circuit de 5 cons bastant apurats. Si veus que et cauràs pots posar una mica el peu, però només una vegada i serà falta lleu. (No facis cap més falta si vols aprovar)

E: ràpidament accelera, posa segona i fes una frenada d’emergència al final sense trepitjar la línea groga del final. (recorda que a la frenada sempre es millor quedar-te curt que pesar-te!)


(aquesta sóc jo fent la demostració)

Si has aprovat et senyalaran molt amablement que passis al segon circuit.

La particularitat d'aquest es que s'ha de fer en menys de 25 segons, si el fas amb 25'01 estàs suspès.

Dit així fa por i sembla difícil però de repetir-lo a les pràctiques, sense donar-te’n compte el fas en 22 segons tranquil·lament (sempre i haurà excepcions clar)

C: surt amb les teves millor armes i posa segona quan t'apropis als cons. Sembla que no però del canvi la moto pararà una mica i podràs entrar sense frenar al primer con.

Un cop dins (aquest cop has d'entrar per l'esquerre) fas els 5 cons.És millor anar a una velocitat correcte i accelerar que no anar molt ràpid i frenar.

Quan surtis comença a col·locar-te pel canvi de sentit on hauràs de reduir moltíssim la velocitat.

D: quan et vegis ja encarat i tot i que estiguis una mica inclinat encara, dóna-li gas!!

Ara la idea es fer proves: al terra hi ha unes línees marcades de altres coses (a Montjuic). Deixa d'accelerar en les diferents línees fins trobar el punt correcte on no entris massa ràpid al primer Zic.

I a partir d'aquí: Zic, Zac i ràpidament frena i no et passis de la línea.

Si aproves estaràs molt content i tindràs unes ganes terribles que et donguin el carnet. Però NO. Perquè la nova llei indica que es obligatori fer l'examen de circulació.

***********************PRÀCTIC - CIRCULACIÓ*********************

Ves a la autoescola i.. (a no ser que estiguis al paro o tinguis tot el temps del món per poder fer les pràctiques i l'examen a qualsevol hora i moment), espera entre 3 setmanes i 1 mes!!

Quan arriba el moment (encara no m'ha arribat) puges a la moto amb un auricular i un cotxe et segueix molt de prop donant-te les indicacions.

El dia del examen en el cotxe aniran el teu profe, l'examinador i 3 alumnes que es turnaran amb tu.

Fes-li cas al auricular i tot anirà bé.

*******************************CARNET****************************

Espera 1 setmana perquè et donguin un paperet conforme ja pots conduir i al cap d'un mes un simpàtic noi de jaqueta groga amb el lema Correus picarà a la teva porta amb un sobre.

El Carnet de conduir amb data a la A i a la A1.

Et podràs fixar que hi ha dos motos dins de A. Indica que durant els dos primers anys no podràs conduir motos de més de 400.

2 comentarios:

Anónimo dijo...

your blog is good ,I like it.

Palillo dijo...

COlor life: thanks